Bietensalade

Foodblog on 21 Nov , 2016

Over bieten zijn veel gezonde voordelen te schrijven. Wat interessant is voor jou als je hardloopt of een andere sport beoefend, is dat bieten waarschijnlijk je uithoudingsvermogen verbeteren. Bij een onderzoek bleek dat de groep die elke dag bietensap dronken minder zuurstof verbruikten (ten opzichte van de groep die rode bessensap dronk), waardoor hun spieren ook minder energie verbruikten. Hun uithoudingsvermogen nam toe en ook hun snelheid en hun bloeddruk daalde.

In dit recept heb ik gekookte bieten gebruikt die ik over had van ouderwets bieten met aardappels. Snel en makkelijk te maken als een gezonde lunch, maar ook als een lekker bijgerecht met kerst.

Ingrediënten voor 1 persoon:

  • 1 grote of 2 kleine bieten
  • halve appel
  • handje walnoten
  • 1 el balsamico azijn
  • kwart paprika
  • volle hand sla
  • 15 gram feta

Leg de sla op een bord. Snij de biet(en) in plakken en leg deze op de sla. Snij de paprika in reepjes en de appel in plakken en leg ze op de bieten. Giet de balsamico azijn er over heen. Snij de feta in kleine blokjes en strooi dit over het bord, net zoals de walnoten. Eet smakelijk!

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

De volgende HTML-tags en -attributen zijn toegestaan: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>