Gezonde salade

Foodblog on 1 Feb , 2017

Een heerlijke salade, snel te maken, en goed voedend. In deze salade zit komkommer, rode ui, cherrytomaatjes, avocado, tonijn en kikkererwten.

Tonijn is een goede bron van eiwitten, belangrijk voor de hardlopende vrouw. Verder bevat het gezonde vetzuren. Het advies is om 2x per week vis te eten, waarvan 1x per week een vette vis, zoals makreel of zalm.

Benodigdheden voor 1 personen:

  • ½ komkommer
  • ¼ rode ui
  • ½ avocado
  • 6 cherrytomaatjes
  • blikje kikkererwten
  • 2 grote lepels tonijn uit blik
  • Evt zeezout en peper

Spoel de kikkererwten goed om. Snij de komkommer in vieren en snij in kleine stukken . Snipper de rode ui. Snij de avocado doormidden en lepel de avocado eruit en snij in kleine blokjes. Snij de cherrytomaatjes in vieren. Meng alles door elkaar. Voeg eventueel wat peper en zout toe. Eet smakelijk!

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

De volgende HTML-tags en -attributen zijn toegestaan: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>