Groente, koolhydraten en vleesvervanger in 1

Foodblog on 11 Nov , 2016

Een gezonde lunch met kikkererwten. De kikkererwt is een peulvrucht. Ze zitten vol koolhydraten en vezels. Daarnaast bevatten ze veel eiwitten, ijzer en B-vitamines. Ze zorgen voor het goed stabiel houden van de bloedsuikerspiegel door de hoeveelheid vezels die zorgen voor een rustige spijsvertering. Ze bevatten niet veel calorieën en passen daardoor ook in een gezond eetpatroon, ook als je zou willen afvallen.

Ingrediënten:

  • blikje kikkererwten 150 gram
  • blikje linzen 160 gram
  • 1 avocado
  • witte kaas 45+
  • 1 paprika
  • snoeptomaatjes/trostomaatjes
  • 1 limoen
  • halve komkommer
  • 1 rode ui

Laat de kikkererwten en linzen uitlekken in een vergiet en spoel ze om. Snij de komkommer door de helft en dan in plakjes. Snij de witte kaas in kleine blokjes. Snij de paprika en ui in kleine stukjes. Ontpit de avocado en snij in stukjes. Meng alles door elkaar. Rasp de limoen en knijp de limoen. Meng dit met het mengsel. Indien je dit wil kan je er wat peper of koriander doorheen doen. Leg de snoeptomaatjes over of naast je mengsel. Eet smakelijk!

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

De volgende HTML-tags en -attributen zijn toegestaan: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>