Het goede van een paprika (paprika met couscous)

Foodblog on 2 Jan , 2017

Een heerlijk gevulde paprika! Met couscous, kip, rozijnen en abrikozen. Met een half uur klaar en superlekker. Een paprika bevat veel vezels en voedingsstoffen en weinig calorieën. Ook bevat de paprika veel vitamine C en dat kunnen we wel gebruiken in de winter voor onze weerstand.  De rode paprika bevat deze het meeste.

Ingrediënten voor 2 personen:

  • 150 gram couscous
  • 150 gram kipfilet
  • 3 paprika’s
  • handje rozijnen
  • half blikje abrikozen
  • theelepel kurkuma
  • theelepel kerriepoeder

Doe de couscous in een kom en bedek deze met een laagje water, zodat de couscous deze kan opnemen (ongeveer 15 minuten). Wel de rozijnen in warm water. Verwarm de oven voor op 180 graden. Snij het kapje van de paprika en verwijder de zaden. Doe een laagje water in een ovenschaal en zet daar de 2 paprika’s in(zonder het kapje) voor 15 minuten. Zet een pan met water op, breng deze aan de kook en zet een vergiet in de pan. Het water mag het vergiet niet raken. Doe de couscous in het vergiet en dek af met een deksel. Verwarm de couscous zo voor ongeveer 15-20 minuten, totdat de couscous zacht is. Snij de kipfilet in hele kleine stukjes. Snij de derde paprika in kleine blokjes, net zoals de abrikozen. Bak de kipfilet in een el olijfolie en de kurkuma en kerriepoederen voeg de paprika toe. Verwarm daarna nog even de rozijnen en abrikozen mee. Meng de couscous met de kip en doe dit mengsel in de paprika’s. Leg het kapje van de paprika erop en zet de ovenschaal nog 10-15 minuten in de oven. Haal de paprika uit de oven en eet smakelijk.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

De volgende HTML-tags en -attributen zijn toegestaan: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>